coronacrisis, Keyboost, SEO Winkel, gesloten door coronacrisis, beleeft topweken
Bedrijven hebben het momenteel moeilijk, alleen die met online activiteiten zetten door. iPower helpt al 20 jaar bedrijven met het verbeteren van hun online aanwezigheid én met de transitie naar de online-wereld. In tijden van Corona is het voor bedrijven die hun activiteiten online kunnen uitvoeren hét aangewezen moment om de online transitie te maken of om hun huidige online activiteiten op scherp te stellen.
Het praktijkgeval van Azalea Bloemenatelier in Kapellen:
Voor sectoren die als niet-essentieel worden beschouwd zijn dit onzekere tijden, zo ook voor Ellen Van Gheem, uitbaatster van Azalea Bloemenatelier in Kapellen:
“Het was een schok toen ik de winkel moest sluiten. Ook al hadden de mensen al de mogelijkheid om bij mij online te bestellen, toch kwam het merendeel van mijn omzet van klanten die mijn fysieke winkel bezochten. Gelukkig hebben veel mensen (zowel huidige als nieuwe klanten) de weg naar mijn online shop gevonden en heb ik nu meer bestellingen dan ooit tevoren én hoef ik niet ‘verplicht’ aanwezig zijn in de winkel. Voor mij als het ware een droomscenario in toch wel onzekere tijden.”
Waar Azalea Bloemenatelier zich in onderscheidt:
Van Gheem: “De versheid van mijn bloemstukken is mijn belangrijkste overtuigingsargument. Ik ga wekelijks rechtstreeks inkopen op de veiling in Nederland, die gelukkig niet in lockdown is. Daarom komen mijn vaste klanten bij mij terug en ik heb er alle vertrouwen in dat die versheid ook de nieuwe klanten zal overtuigen klant te blijven. Uiteraard volg ik strikt de veiligheidsvoorschriften bij leveringen. Als in het ergste geval de veiling in Nederland voor een tijd dicht gaat, dan weet ik dat ik na de crisis weer werk genoeg zal hebben.”
Ellen is al een tijd klant van ‘Keyboost’, een online dienst ontwikkeld door iPower:
Van Gheem: “De reden dat mensen mij vlug op internet vinden is dat ik met Azalea Bloemenatelier voor belangrijke zoektermen hoog vermeld sta in zoekmachines als Google. Zoals bijvoorbeeld: ‘bloemen bestellen Kapellen’, ‘bloemen Kapellen’ en ‘bloemenwinkel Kapellen’. Keyboost heeft mij enorm geholpen om onder andere deze zoektermen hoger in Google te krijgen.”
Gregory Liénard van iPower: “Een hoge positie in zoekmachines als Google, voor zoektermen die voor uw bedrijf belangrijk zijn, is noodzakelijk om klanten aan te trekken. Het merendeel van potentiële klanten klikt namelijk niet op de laatste resultaten van de eerste pagina en slechts een klein deel klikt op de betaalde zoekopdrachten. Resultaten die niet voorkomen op de eerste pagina worden al helemaal amper aangeklikt. Met Keyboost geven we u uw website als het ware een ‘boost’ in de zoekmachines. Ruim 98% van de door ons gebooste websites is gestegen in Google. 70% zelfs tot de eerste pagina.”
Zet Keyboost nu gratis in tijdens de coronacrisis, zonder verplichting (geen creditcard nodig) op https://keyboost.nl/corona.
De service loopt gedurende minstens een maand. Je kunt als bedrijf daarna overstappen naar een betaald account, dat spreekt vanzelf. Als je dat niet doet, geen probleem: je account stopt automatisch. Maar zelfs als je account niet actief blijft, dan heb je tenminste baat gehad bij de gratis periode om de schade te beperken tijdens de huidige economische terugval. We hopen dat we als internetservicebedrijf zo ons steentje kunnen bijdragen om de economie in de mate van het mogelijke draaiend te houden.